Тренди ресторанного бізнесу 2018

Багато трендів, які з'явилися в 2016-2017 році, продовжують набирати обертів у новому 2018 році.

Напрямок Fast Casual. Food hall, food court майданчики

Основний принцип напряму Fast Casual: швидке обслуговування. Однак, на відміну від звичного фаст-фуду, фаст-кежуал пропонує:

  • корисну їжу;
  • високу швидкість обслуговування;
  • індивідуальний підхід до клієнтів;
  • демократичні ціни.

Food Hall або Food Court - чудові майданчики для розташування ресторанів, які працюють у напрямку фаст-кежуал. Вони відповідають основному принципу формату casual food — економія коштів (на персоналі, меблях, площі, друку меню тощо). Фуд-холи/фуд-корти часто розміщуються на продуктових ринках, речових ярмарках, в офісних центрах або колишніх будівлях заводів/фабрик.

Фуд холи користуються очевидним успіхом у гостей: молоді люди та люди середнього віку із задоволенням обирають ресторани у фуд-холах як альтернативу швидкому перекушенню та приготуванню їжі вдома.

Завдяки запиту в українському суспільстві на доступну, якісну та смачну їжу напрямок Fast casual стає все більш популярним та стимулює розвиток франчайзингу. Мережі громадського харчування пропонують партнерам успішні бізнес-моделі, включаючи посібники з організації процесу, спеціальне програмне забезпечення для фуд-холів/фуд-кортів, документацію та інші матеріали

Fast food, Street food

Take-away

Швидко не означає несмачно та шкідливо. Продовжує зростати різноманітність точок швидкого вуличного харчування, від національних страв до міжнародних меню, головною відмінністю яких є автентичність, смакові якості та швидке приготування.

Адже зараз навіть вуличні торговці можуть здобути зірку Michelin

Персоналізація бізнесу. Ресторатори та шеф-кухарі стають рок-зірками!

Show

Все більше людей приходять до ресторану не лише через кухню (національну, молекулярну тощо), а через бажання подивитися на зірку або поспілкуватися з яскравою особистістю, яка має відношення до неї: ресторатора, який не боїться експериментів та впроваджує креативні ідеї; шефа, який дивує своїм професіоналізмом

Фахівці від самого початку «створюють» живі та привабливі портрети шеф-кухарів та рестораторів, які вплітаються в концепцію ресторанних проектів. Формуються бізнес-моделі з безпосередньою участю шеф-кухарів, як головних осіб ресторану.

Наприклад, «Гастрошоу від шеф-кухаря». Все дійство підкоряється ідеї, що гостя необхідно не лише смачно почастувати, а й розважити. Тому все частіше практикуються відкриті майстер-класи від шеф-кухарів закладу. Така культура спілкування з клієнтами прийшла до нас з Азії, де кухарі, перебуваючи в залі, майстерно поводяться з продуктами і влаштовують ціле шоу з приготування звичайних страв. Відвідувачі часто фотографують або роблять відео, що дозволяє ресторану отримати додатковий безкоштовний піар.

Багато шеф-кухарів та рестораторів створюють свої акаунти та ведуть блоги, діляться з іншими фотографіями цікавих страв, знімають відео, де озвучують свої унікальні рецепти та виступають на телебаченні

Цифрові інновації у ресторанному бізнесі

Немає сенсу ігнорувати нові технології, адже вони дозволяють різні можливості для підвищення конкурентоспроможності та отримання більшого прибутку.

Рестораторам необхідно враховувати постійні зміни в очікуваннях гостей:

  1. Сьогодні гості не просто йдуть у ресторан, вони спочатку шукають інформацію про вас у смартфоні.
    Тому важливо, щоб ресторан міг запропонувати для обслуговування гостя онлайн та офлайн майданчик.
  2. Зараз гість не готовий довго чекати, йому важлива швидкість обслуговування і швидкість приготування замовлення.
    Бажано застосовувати комплекс способів, щоб помітно скоротити час очікування гостя на кожному етапі обслуговування.
    Наприклад, все більше ресторанів переходять на обслуговування клієнтів за допомогою смарфону або планшета
    Якщо гість чекає замовлення поза рестораном, роботу кур'єра може виконати дрон або квадрокоптер
  3. 3D-друк їжі.
    Наприклад, Андрій Барна створив перший в Україні 3D-принтер, який друкує їжу: фігурки із шоколаду, паштету та овочевого пюре.

ЗОЖ: філіпінська та в'єтнамська кухня. Страви з локальних екологічних продуктів. Вегетаріанське меню

Після буму паназіатської кухні, філіппінські страви опиняться у центрі уваги у 2018 році, ставши популярною етнічною тенденцією у сфері кулінарії. Про це повідомляє нью-йоркське агентство «Baum + Whiteman», яке щороку прогнозує тенденції у сфері харчування на наступний рік.

Також одним з популярних напрямків буде в'єтнамська гастрономія — збалансована та поживна. Багато її традиції запозичені у Китаю та Індії, але не позбавлені своєї самобутності. Найшанованішим продуктом вважається рис. Злаки вживають у вареному вигляді, у вигляді локшини, десертів. Особлива увага приділена зелені, її використовують у приготуванні більшості страв.

Все більше шефів та власників ресторанів підтримують локальне виробництво продуктів, співпрацюють з місцевими фермерами та виробниками. Перевагами цього є екологічна фермерська продукція (м'ясо, птиця, молочна продукція), локальні морепродукти та риба, скорочення витрат харчових продуктів у ресторанах, заохочення відповідального та етичного сільського господарства.

Зростає популярність вегетаріанських, веганських та сироїдських закладів. Безумовно, це пов'язано з більш відповідальним відношенням гостей до свого здоров'я, а відповідно з трендом на якісне та корисне харчування.

Хочете ви бути в тренді чи ні – вибирати вам

Розсилка новин

Будь ласка, включите JavaScript, щоб відправити форму