Вибір POS системи автоматизації – це одне з важливих питань, яке постає перед підприємцем не тільки при відкритті власного кафе, бару чи ресторану, але й у міру зростання та розвитку бізнесу.
З кожним роком в Україні відкривається дедалі більше кафе та ресторанів. За даними дослідницької компанії Nielsen, у Києві, Дніпрі, Львові, Харкові, Одесі та Запоріжжі загалом працює близько 11 000 торгових точок у сегменті ХоРеКа. Найбільша частка закладів працює у форматі – Ресторан\Кафе (45%), формат фаст-фуду – 40%. Близько 15% закладів – паби, бари, нічні клуби, більярди.
Достатньо важко уявити собі успішне підприємство, яке не використовує сучасні технології, щоб вести облік продажів та аналізувати ефективність бізнесу.
Основні критерії, на які варто звернути увагу при купівлі рішення автоматизації та, зокрема, вибору POS-системи:
Надійність та швидкість роботи
Однією з важливих особливостей хорошої POS-системи є надійність та швидкість роботи рішення. Адміністраторам ресторану добре відомі ситуації: «прибув вагон гостей» або велике завантаження гостями у п'ятницю та суботу ввечері – ви просто не можете дозволити собі «втрачати» гостей через вразливу конфігурацію системи. Тому звертайте увагу на те, яку конфігурацію рішення вам пропонують постачальники:
-
Локальну
У локальній конфігурації використовується спеціалізоване захищене обладнання: пос-термінали, термопринтери, фіскальні реєстратори. Все обладнання та ПЗ об'єднане в єдину локальну мережу підприємства.
-
Гібридну
Точки продажу знаходяться на підприємстві, для продажу використовуються додатково мобільні термінали/смартфони, включена можливість віддаленої аналітики та перегляду звітів щодо діяльності підприємства
-
Хмарну
Робота підприємства, як правило, здійснюється на ПК, планшеті через web-інтерфейс програми, встановленої на віддаленому сервері постачальника. Стабільність роботи програми, відсутність «підвисання» ПЗ та обривів роботи ПЗ у хмарі залежить від швидкості вашого інтернету та завантаженості вашої мережі. Бізнес-дані вашого підприємства також знаходяться на дистанційному сервері постачальника. Тут важливо уточнити питання: «хто відповідає за безпеку ваших бізнес-даних?»
Комплексність запропонованого рішення та вибір постачальника
Під час аналізу пропозиції автоматизації постачальника важливо отримати відповіді на запитання:
- Чи проводить постачальник роботи з встановлення та налаштування рішення відповідно до ваших бізнес-процесів?
- Чи включено навчання персоналу?
- Чи надаються навчальні матеріали для користувачів?
- Які умови сервісної підтримки?
Відповіді на ці питання дозволять оцінити ризики та перспективи роботи як з рішенням, так і з його постачальником.
Гнучкість та масштабованість
-
Гнучкість:
- Можливість створення різних конфігурацій рішень для задоволення специфічних потреб підприємства, розмірів підприємства та напрямку діяльності
- Можливість роботи різними юридичними особами в одному закладі (кілька ТОВ, ТОВ+ФОП, декілька ФОП і.т.ін.)
-
Можливість роботи програмного продукту зі спеціалізованою лінійкою обладнання.
Ми вважаємо, що будь-яка професійна система для ринку HoReCa/Retail/Entertaiment має вміти якісно працювати зі спеціалізованим обладнанням цього ринку. Рішення xPOS працює з широкою лінійкою спеціалізованого обладнання: POS-терміналами, фіскальними реєстраторами, термопринтерами, мобільними терміналами, сканерами штрих-кодів, обладнанням для більярду «Brunswick», контролерами більярду, турнікетами та ін.
-
Масштабованість:
Кожен підприємець планує розвиток бізнесу і рішення автоматизації жодним чином не повинно обмежувати власника у реалізації його планів. Модульне рішення xPOS працює за принципом конструктора, воно може гармонійно масштабуватися разом з бізнесом підприємства, що розвивається. Кожен додатково доданий модуль - це своєрідний «вітамін» для організму бізнесу власника, який робить його сильнішим і конкурентноздатнішим.
Експлуатаційна безпека рішення та захист бізнесу
Інтуїтивно-зрозумілий інтерфейс є важливим показником програмного рішення. Система повинна спілкуватися з користувачем зрозумілою йому мовою картинок і слів, що спричинить меншу кількість помилок персоналу.
Дії користувачів у програмі повинні регулюватися правами доступу до функцій рішення/операцій. Бажано, щоб було логування дій персоналу.
Таким чином, власник бізнесу або зацікавлена особа матиме можливість аналізувати бізнес та ефективно керувати ним.
Отримати безкоштовну консультацію щодо вибору POS системи можна тут